Reklamčný poriadok
- Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na služby ponúkané a poskytované firmou Limpio, so sídlom: Ostredková 3231/6, 821 02 Bratislava.
- Tento reklamačný poriadok je záväzný pre poskytovateľa aj zákazníka.
- Týmto reklamačným poriadkom poskytovateľ informuje zákazníka o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.
- Tento reklamačný poriadok je zverejnený na internetovej stránke poskytovateľa.
- Momentom zaplatenia ceny za objednanú službu. Zákazník vyhlasuje, že bol oboznámený s týmto reklamačným poriadkom.
Výklad pojmov:
2.0. Poskytovateľom sa rozumie fyzická osoba prevádzkujúca živnosť
2.1. Zákazníkom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá sa dohodne na poskytnutí služby s poskytovateľom a ktorá má právo na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady (ďalej len „zákazník“
2.2. Službou sa rozumejú služby ponúkané poskytovateľom, a to služby upratovania, tepovania, čistenia.
2.3. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady poskytnutej služby.
2.4. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odstránením vady poskytovanej služby výmenou za inú, vrátením ceny účtovanej za poskytnutú službu, vyplatením primeranej zľavy z ceny účtovanej za poskytnutú službu alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.
Zodpovednosť za vady:
3.0. Poskytovateľ zodpovedá za to, že služba ponúkaná zákazníkovi bude slňať požiadavky na kvalitu ponúkanej služby v súlade s charakterom ponúkanej služby.
3.1. Poskytovateľ zodpovedá za vady ponúkanej služby po dobu jej poskytovania zákazníkovi.
Uplatnenie reklamácie:
4.0. Zákazník je oprávnený uplatniť reklamáciu:
4.1. na kvalitu poskytovanej služby,
4.2. na správnosť ceny vyúčtovanej za poskytovanú službu, ak má dôvodnú pochybnosť, že faktúra za službu nebola vystavená v súlade so zmluvou a cenníkom poskytovateľa.
4.3. Reklamáciu musí zákazník uplatniť u poskytovateľa bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil vadu poskytovanej služby, alebo nesprávnosť vyúčtovanej sumy v momente po zaplatení.
4.4. Konkrétne kontaktné údaje poskytovateľa sú uverejnené na webovej stránke. Reklamáciu podľa bodu 1 tohto článku môže zákazník uplatniť:
4.4.1. písomne na adresu poskytovateľa
4.4.2. e-mailom na www.limpio.sk@gmail.com
4.4.3. osobne v momente po zaplatení
4.5. Pri uplatnení reklamácie zákazník vyplní reklamačný protokol zverejnený na internetovej stránke poskytovateľa. V reklamačnom protokole zákazník uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše vadu služby a spôsob, akým sa vada prejavuje, ako aj časové vymedzenie, kedy podľa zákazníka došlo k obmedzeniu kvality poskytnutej služby. V reklamačnom protokole zákazník ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie. Ak uplatnená reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje podľa bodu 4 tohto článku, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak zákazník ani na výzvu poskytovateľa nedoplní chýbajúce údaje, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
4.6. Poskytovateľ nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené zákazníkom v ním uplatnenej reklamácii a za nemožnosť doručenia písomnosti na zákazníkom uvedenú adresu.
4.7. Uplatnenie reklamácie na správnosť vyúčtovanej (fakturovanej) ceny za poskytovanú službu nemá odkladný účinok na zaplatenie úhrady, t.j. nezbavuje zákazníka povinnosti zaplatiť faktúru v lehote splatnosti.
4.8. Poskytovateľ si vyhradzuje právo neuznať reklamáciu, ak zníženie kvality služby spôsobili: okolnosti vylučujúce zodpovednosť.
4.9. Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď zákazník uplatnil reklamáciu u poskytovateľa, t.j. deň, keď písomná reklamácia je doručená poskytovateľovi v súlade s bodom 6 tohto článku, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak zákazník
Vybavenie reklamácie
5.0. Pri osobnom uplatnení reklamácie vydá zamestnanec poskytovateľa zákazníkovi prijímací protokol, ktorý je potvrdením o prijatí (uplatnení) reklamácie.
5.1. Pri uplatnení reklamácie poštou alebo prostredníctvom e-mailu doručí poskytovateľ zákazníkovi potvrdenie o prijatí reklamácie na ním uvedenú kontaktnú adresu, prípadne e-mailovú adresu; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak zákazník má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
5.2. Poskytovateľ prešetrí uplatnenú reklamáciu bez zbytočného odkladu po jej uplatnení a rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
5.3. O vybavení reklamácie vydá poskytovateľ zákazníkovi výstupný protokol, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ktorý je potvrdením o vybavení reklamácie. Spolu s odovzdaním výstupného protokolu predávajúci splní aj svoju povinnosť, ktorá mu z reklamácie vyplýva.
5.4. O vybavení reklamácie informuje poskytovateľ zákazníka zaslaním e-mailovej správy spolu s výstupným a prípadne aj prijímacím protokolom na e-amilovú adresu zákazníka, v prípade, ak zákazník požiada o zaslanie informácie poštou, poskytovateľ zašle výstupný a prípadne aj prijímací protokol na kontaktnú adresu zákazníka v reklamácii.
5.5. Poskytovateľ je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru k nazretiu. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnené reklamácie.
Spôsoby vybavenia reklamácie
6.0. Ak sa na poskytovanej službe vyskytne vada, ktorú možno odstrániť, má zákazník práve na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Poskytovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje poskytovateľ.
6.1. Zákazník má právo žiadať o náhradu vzniknutej škody v prípade:
6.1.1. ak škoda vykazuje vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa poškodená vec mohla riadne využívať ako vec bez vady.
6.1.2. Ak sa na ponúkanej službe objavia iné nezrovnalosti, má zákazník právo na primeranú zľavu z ceny poskytnutej služby.
6.2. Pri vybavení reklamácie poskytnutím zľavy z účtovanej (fakturovanej) ceny sa prihliadne na charakter vady, dobu jej trvania a možnosť ďalšieho využívania služby. O výške poskytovanej zľavy rozhoduje poskytovateľ.
6.3. Poskytovateľ vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledovných spôsobov:
6.3.1. odstránením vady poskytovanej služby,
6.3.2. výmenou služby za inú po predchádzajúcej dohode so zákazníkom,
6.3.3 vrátením ceny zaplatenej za poskytovanú službu,
6.3.4 vyplatením primeranej zľavy z ceny poskytovanej služby,
6.3.5 odôvodnením zamietnutím reklamácie.
Záverečné ustanovenia
7.0. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 1. januára 2022
7.1. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmeny a doplnenie tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.
7.2. Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany poskytovateľa služieb vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia – Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, adresa: poštový priečinok 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27 a jej podriadené miestne príslušné Inšpektoráty.